Özel Muayenehane Açmak için Aşağıdaki evrakları tam ve eksiksiz olarak hazırlamanız gerekmekte…
İkametgah belgesi (E-Devlet ortaklar için)
Kimlik fotokopisi (ortaklar için)
Kira Sözleşmesi
Şirketin belirlenen unvanı
Belirlenen sermaye tutarı
Ortaklar sermaye oranı
Belirlenen şirket temsilcisi (Müdür)
Bir veya daha fazla gerçek veya tüzel kişi tarafından kurulabilir. Yönetim şekli fazla karmaşık olmamakla birlikte şahıs şirketi kadar basit değildir. Ortakların sorumluluğu taahhüt ettikleri sermaye ile sınırlıdır. Muayenehane açmak isteyenler için tavsiye edilen şirket türüdür.
Genel anlamda işyeri açılışı yapabilmek için öncelikle kuruluş aşamasında Vergi Dairesi, şahıs işletmeleri için seçmeli olarak ticaret ya da meslek odası, sermaye şirketleri için ticaret odası başvurusu yapılması gerekiyor. Eğer personel çalıştırılacaksa SGK başvuruları yapılacak. İşyeri Ruhsatı için ise belediyeden izin alınacaktır.
Vergi Dairesi
Sosyal Güvenlik Kurumu
Belediye
Meslek Odası
Sağlık İl Müdürlüğü
Kuruluş işlemleri için yukarıda belirtilen evrakları bize teslim ettikten sonra şirket ana sözleşmesi faaliyet göstereceğiniz sektörlere göre hazırlanır. Sicilden randevu alınarak Ticaret Odası kaydı yapılır. Ticaret Odası kaydından sonra sizden şirketin adına aldığımız vekaletle birlikte vergi kaydını yapar. Bu işlemler ortalama 2-5 gün arası sürmektedir
Ortaklar tarafınca minimum 10.000 TL değerinde başlangıç sermayesi taahhüt edildiği takdirde limited şirket kurulabiliyor. Kayıtlı sermaye sistemi, limited firmalar için uygulanmıyor. Ana sermaye paylarının itibarî değerleri farklı olsa da, ana kapital paylarının değerlerinin 25.000 TL ya da bu miktarın katları olması şartı bulunuyor.
Yapılan yeni düzenlemelerle artık limited şirket kurarken bankadan hesap açma ve sermayenin en az %25’inin bloke edilmesi zorunluluğu kaldırılmıştır. Bu düzenleme ile artık limited şirket kuruluşu aşamasında banka hesabı açmak ve sermayeyi ödemek gerekmiyor. Limited şirket için taahhüt edilen sermaye, şirket kurulduktan sonra iki yıl içinde şirket hesabına yatırılabilir.
Uzman olduğumuz ve tüm detaylarına hakim olduğumuz limited şirket kuruluşu ve muhasebe işlemlerinin takibinde birçok mükellefimize hizmet vermekteyiz. İşletmenizin dinamik ve daha şeffaf yapıya kavuşmasında, devlete karşı vergi ve bildirimlerinin zamanında ve eksiksiz olarak yapılmasında tecrübemiz ve birikimimizle daima yanı başınızdayız.
Şirketin ana sözleşmesi Ticaret Sicil Müdürlüğü’nde tescil olduktan sonra, noterden imza sirküleri ve serbest muhasebeci mali müşavir için vekaletname çıkartılır. Şirket ortakları, noterde şirket ünvanı altında imza atacak ve bundan sonraki tüm işlemler için bu belgeler kullanılabilecektir.
İmza sirkülerinin masrafı, şirket ana sözleşmesinin uzunluğuna göre değişir.
Serbest muhasebeci mali müşavir için noterden çıkarılacak vekaletname,
İşyeri adresiniz dükkan, ofis ya da oturduğunuz ev (home ofis) de olsa, net kira tutarının 1/4 ‘ü sizin ödemeniz gereken stopaj tutarı olacaktır. Örneğin; kira sözleşmeniz aylık net 1.000 TL ise, kira tutarınız için her ay 250 TL kira stopajı hesaplanır ve her 3 ayda bir 750 TL şeklinde muhtasar beyannamenizde tahakkuk edilir.
İşyeri adresinizde kiracı değil, tapulu sahibiyseniz kira stopajı ödemezsiniz. Ya da sanal ofislerde olduğu gibi adresinizi bir şirketten kiralama söz konusuysa yine kira stopajı ödemezsiniz. Home ofis veya sanal ofis olarak da kuruluş işleminizi gerçekleştiririz.
Müşterilerimize ücretsiz e-arşiv fatura sistemini hazır hale getirip, faturaları buradan E arşiv fatura olarak düzenleyebilirsiniz.
İsterseniz Maliye Bakanlığı ile anlaşmalı matbaalardan da fatura bastırabilir ya da kırtasiyeden fatura koçanı satın alıp notere de tasdik ettirebilirsiniz.
Şirket kuruluşundan sonra,
Her ay KDV Ödemesi
Her ay çalışanınız varsa SGK primi ödemesi
Her ay Şahıs Şirketi Sahibinin Bağ-Kur primi
Mali Müşavir Ücreti
Üç ay da 1 Stopaj Vergisi
Üç ay bir Geçici Vergi
Yıllık Kurumlar Vergisi
Yıl da bir yasal defter tasdikleriniz
Yıl da bir meslek odası üye aidatlarınız
Limited şirketi kurduktan sonra aylık olarak muhasebe defteri tutma ücreti ödemeniz gerekmektedir.
İşletmelerin türüne göre ve işletmede çalışan sayısına göre fiyatlar değişmektedir.