1- Amazon Avrupa’da Satışa Başlamadan Önce VAT ve EORI numarasını almamak
Amazon Amerika’dan farklı olarak Amazon Avrupa’da satış yapmak isteyen satıcılarımızın mutlaka satış yapacakları ülkede VAT ve EORI numarası kayıtlarını almaları gerekmektedir. VAT numaranız o ülkedeki yasal KDV yükümlülüklerini ödeyeceğiniz vergi numaranızdır. EORI numarası da Avrupa Birliği ülkelerine ithalat gerçekleştirirken gümrüklere sunulması gereken numaranızdır.
2- Faturada Amazonu İthalatçı Olarak Göstermek
Amazon FBA depolarına ürün gönderimi yaparken alıcı bilgisine Amazon şirketi veya FBA deposunun adresi girilmemelidir. Amazon deposuna böyle ulaşan ürünleri reddedeceğini açıklamıştır. Alıcı bölümüne o ülkede VAT kaydınız veya şirketiniz varsa kendi şirketinizi yazmalısınız veya bir freight forwarder ile çalışıyorsanız onun adres ve şirket bilgilerini girmelisiniz.
3- Amazon Depolarına Gönderimde DDP (Gümrüğü Ödenmiş) Kullanmamak
Amazon FBA depolarına gümrük vergisi ödenmemiş şekilde ulaşan kargolar reddedilecektir. Ürün gönderiminde oluşacak tüm masraflar satıcıya aittir ve depoya ulaşmadan önce ödenmelidir.
4- Amazon Avrupaya Gönderim Yaparken Randevu Almamak
Amazon Avrupaya gönderim yaparken mutlaka tahmini varış süresi hakkında Amazon bilgilendirilmelidir.
5- Avrupa Depolarına Özel Etiketleme yapmamak
Amazon Amerika’da satış yapan satıcılar ürünlerini aynı kargo etiketleriyle Amazon depolarına göndermeyi deneyebilmektedir. Bu işe yaramayacaktır. Amazon Avrupa depolarının kendi özgü etiketlemesi bulunur.
6- Amerika’da Satış Yaptığınız Ürünün İthalatı Avrupada Yasak Olabilir
Amerika’da rahatlıkla satışını yaptığınız biz ürünün Amazon Avrupa’da kısıtlamaya tabi olmasıyla karşılaşabilirsiniz. İhracat yapmadan önce Avrupa ülkelerinin ürünlerinizi kabul ettiğinden emin olun.
7- Birden Fazla Amazon Ülkesinde Aynı Anda Satışa Başlamak
Üreticilerimize ve kobilerimize her zaman öncelikle 1 hedef pazardan başlamalarını daha sonra o pazarda belirli hacimlere ulaştıktan sonra diğer pazaryerlerine girmelerini öneriyoruz. Aynı anda odağınızı farklı ülkelere yoğunlaştırmak başarısızlık ihtimalini ve maliyetleri artıracaktır.
8- Listelemeleriniz Hedef Ülkenin Yerel Dilinde Olmalıdır
Amazonun hizmet verdiği hangi ülkede satış yapıyorsanız listelemeleriniz o ülkenin yerel dilinde hazırlanmalıdır. Örneğin Almanya’da satış yapacaksanız listemeniz Almanca oluşturulmalıdır.
9- Amazon Amerikadaki Yorumlarınız Avrupadaki Mağazanıza Taşınır Mı ?
Eğer Amazon Avrupa hesabınızla Amerika hesabınızı bağlarsanız ilk lansman sürecinde Avrupalı kullanıcılar ürünlerinize yapılan yorumları görebilecektir. Daha sonra ürünleriniz Avrupadaki kullanıcılardan yorum almaya başladıkça Amazon Amerika’daki yorumlarınız görünmeyecektir.
10- Kısıtlanmış Bir Kategoride Satışa Başlamak
Eğer Amazon Amerika’da bir kategori onayı aldıysanız Amazon Avrupa’da kategori onayı almak için tekrar başvurmanız gerekecektir.
11- Amazon’da FBM kullanarak satış yapmak
Amazon FBM ile kendi depolarınızdan satış yaparsanız yerel dilde müşteri hizmetleri desteği sunmalı ve ürün iadelerini sizin yönetmeniz gerekmektedir.
12- Reklam Bütçesi Ayırmamak
Amazon’da satış yapmak isteyen her üreticinin mutlaka reklam ve giveaway bütçesi ayırması gerekmektedir. Mağazasının ön sıralara gelebilmesi ve diğer satıcılarla rekabet edebilmesi için bu bütçe zorunludur. Satışlarınız arttıkça bu maliyetleriniz de azalacak ve kara geçebileceksiniz.
13- Marka Tescili Yapmazsanız Ürünlerinizi Koruyamazsınız
Amazon’da satışa başladıktan bir süre sonra marka tesciline de başvurmanızı tavsiye ediyoruz. Marka tescil süreçleri 9-10 ayı bulabilen işlemlerdir. Bu yüzden satıcılarımız ürünlerini güvene almak ve başka satıcıların satmasını engellemek için Amazon Brand Registry kaydını gerçekleştirmelidir.
14- Amazon FBA Depolarındaki Ürünlerimi Başka Platformlardan Gelen Satışlara Gönderebilir Miyim ?
Amazon FBA depolarına ürün gönderdiğinizde satışlarınız Etsy, Walmart veya kendi e-ihracat web siteniz gibi farklı platformlardan satış gelirse de müşteriye göndermeniz mümkündür. Amazon satıcı panelinizde bu özelliği aktif etmeniz gerekmektedir. Bu işlemi Multi-Channel Fulfillment bölümünden yönetebilirsiniz.
15- Gerekli Reklam ve Giveaway Bütçesini Ayırmamak
Amazon binlerce satıcının bulunduğu ve rekabetin yoğun olduğu bir platformdur. Burada başarılı olmak ve ürünlerinizi ön sıralara getirebilmek için mutlaka ilk aylarda maliyetlerle katlanmanız gerekecektir. Reklam bütçesi ayırmaktan çekinmemeli, bunun ileride alacağınız geri dönüşlere bir yatırım olduğunu bilmelisiniz.